Dezinformacja i operacje wpływu przed wyborami prezydenckimi 2025. Raport #12
Przedstawiamy dwunasty raport tygodniowy podsumowujący monitoring podmiotów realizujących operacje wpływu w polskiej infosferze.

Dezinformacja i operacje wpływu przed wyborami prezydenckimi 2025. Raport #12
Przedstawiamy dwunasty raport tygodniowy podsumowujący monitoring podmiotów realizujących operacje wpływu w polskiej infosferze.
- Mimo że do drugiej tury wyborów prezydenckich przeszli Rafał Trzaskowski i Karol Nawrocki, to Sławomir Mentzen był najbardziej krytykowanym i obrażanym kandydatem w infosferze. To pokłosie nagrania, w którym lider Konfederacji pije piwo z prezydentem Warszawy.
- W serwisie X wciąż duże zasięgi zbierały treści o wydźwięku antyukraińskim. Obserwowane przez nas konta podważały państwowość Ukrainy i kpiły z jej rzekomo obojętnych i zdemoralizowanych obywateli. Antyukraińskiej propagandzie towarzyszyły nagrania z wypowiedziami Władimira Putina.
- W polskiej infosferze obecne są nadal treści o charakterze rasistowskim – głoszące prym rasy białej oraz utożsamiające czarnych z niebezpieczeństwem i z przestępstwami.
Nasze poprzednie raporty tygodniowe:
- Raport 3-9 marca
- Raport 10-16 marca
- Raport 17-23 marca
- Raport 24-30 marca
- Raport 31 marca-6 kwietnia
- Raport 7-13 kwietnia
- Raport 14-20 kwietnia
- Raport 21-27 kwietnia
- Raport 28 kwietnia-4 maja
- Raport 5-11 maja
- Raport 12-18 maja
Z metodologią naszych analiz operacji wpływu można zapoznać się tutaj.
Kontroluj polityków!
Patrz władzy na ręce i wspieraj niezależność.
*Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter